“What’s good coffee taste like?”
“Coffee.”
“What’s the best coffee taste like?”
“Good coffee.”
“What’s the difference between good and the best coffee?”
“Advertising,” said Tracy.

Máme za sebou druhý TEDxPragueSalon a určitě byl ještě o něco lepší než ten první. Uvědomil jsem si na něm při rozhovorech u kafe jedno celkem triviální rozdělení. S veřejnými vystoupeními je to totiž trochu jinak než s ochutnáváním kávy.

Čím se liší dobré veřejné vystoupení od špatného a průměrného? Ta špatná a průměrná určitě znáte. Jinde se o nich píše dost a dost. Ale ta ostatní?

Dobré vystoupení na začátku upoutá Vaši pozornost, po celou dobu ji udrží a na závěr spontánně víte, co si máte odnést a zapamatovat.

Skvělá přednáška ve vás navíc vzbudí energii – chuť intenzivně přemýšlet, přít se, něco změnit, něco udělat.

Pouze výjimečná prezentace způsobí, že to skutečně uděláte (a víte proč jste to udělali a jste za to rádi). A tady už nejde jen o formu, ale i o obsah. A také o řečníka samotného a to, jaký vztah se mu (jí) podaří navázat s posluchači. Výjimečná prezentace není proto jen věcí vystupujícího, záleží i na publiku.